Nejen firmy mají dnes své internetové stránky. Ačkoliv doba nejrůznějších blogů je již za námi, přesto některé stále existují a jsou navštěvované. Jejich autoři se snaží, aby web, který spravují, byl co nejnavštěvovanější.

 

Právě mírou návštěvnosti, respektive počtem lidí, kteří danou stránku navštíví, se měří popularita dané stránky. Není tedy divu, že se ji lidé snaží nejrůznějšími metodami zvýšit. Jaké to jsou?

 

ekonomika2

 

Dříve bylo poměrně populární nechávat odkaz na svůj blog v komentářích u jiného, oblíbenějšího blogu. Při psaní komentáře zde dokonce byla i kolonka, kam jste mohli odkaz na svou stránku vložit. To byl zdaleka nejvyužívanější způsob, avšak nebyl jediný.

 

Poměrně populární bylo také zeptat se autorů jiného, populárního blogu, zda by se „nespřátelili“ a neumístili odkaz na náš web na své stránce, s tím, že my uděláme to samé. Není třeba říkat, že výhoda zde byla poměrně jednostranná, neboť je jasné, že začínající blog získal čtenářů poměrně dost, zatímco ten populární nikoliv.

 

Jinou možností, která příliš využívána nebyla, je optimalizace webu pro vyhledávače SEOLight. Zde je třeba říci, že zde došlo k nepochopení celé metody zejména ze strany mladších autorů. Ti totiž zkopírovali „článek“, který se sestával z nejvyhledávanějších slov, bez ohledu na to zda odpovídal tématu, kterým se jejich webová stránka zaobírala.

 

firma1

 

Doufali totiž, že tím obelstí vyhledávač tak, aby při zadání některého z těchto hojně vyhledávaných slov či frází zobrazil mezi výsledky i jejich stránku. Nutno říci, že tato metoda v naprosté většině selhávala.

 

Bylo to především proto, že výsledky jsou řazeny podle relevance. Ta se bere podle toho, kolikrát je daný web zmíněn i na jiných stránkách, což v tomto případě často nebylo. A tak se sice jejich blog ocitl na seznamu výsledků, ale byl až někde na desáté stránce.

 

Není třeba říkat, že na tuto metodu bylo nahlíženo jako na nečestnou. Ovšem dnes upadla v zapomnění a firmy dnes tyto optimalizace provádí úplně jinak.